Брандът „ЕХ, че вкусно!” на Ваня Баракова взе първа награда в рамките на тазгодишното издание на „Арена на дамския бизнес”.
Ваня идва от Първомай, а желанието й да изгради бизнес около една изключителна подправка по рецепта на дядо, спечели симпатиите на жури и ментори.
По време на форума тя получи и финансиране от Sustainable Lady Fund на Smart Lady - програмата за жени - предприемачи на Fibank.
Грантът от 10 000 лв. поощрява проекти с изключителен фокус върху устойчивото произвoдство и бе поделен между нея и Мария Колева („Super Simple Smoothie“).
С Ваня си говорим за преживяното по време на участието в „Менторите БГ” – националната програма, чийто финал е „Арена на дамския бизнес” и за бъдещето на бранда й.
- Ваня, кое Ви мотивира да превърнете класическия български вкус в бизнес проект?
- Мотивацията ми се роди от любовта към моя роден край, семейството и връзката с корените. След като живях в няколко различни града в България, осъзнах колко ми липсват ястията на майка ми и вкусът, който си спомням от дядо ми, който беше готвач. Тези вкусове са нещо специално за мен и желанието ми беше да ги споделя с още повече хора. Освен това, вярвам, че автентичните български продукти могат да бъдат конкурентоспособни не само на местния, но и на международния пазар.
- С какъв екип разполагате и каква е посоката, в която искате да се развивате?
- В момента екипът ни се състои само от членове на семейството. В бъдеще планираме да разширим производството с нови продукти, базирани на традиционни български рецепти. Искаме да достигнем до повече хора, както в България, така и извън страната и да популяризираме автентични вкусове.
- Колко e важна за Вас устойчивостта и на какви нива я прилагате в бизнеса?
- Устойчивостта е изключително важна. Използваме локални суровини, стремим се да минимизираме отпадъците в производствения процес и енергийното потребление и избираме опаковки от рециклируеми материали. Също така, планираме да работим с доставчици и партньори, които споделят ценностите за екологична отговорност и устойчивост.
- В какво ще инвестирате гранта от Sustainable Lady Fund на Fibank?
- В закупуване на суровини за производство, развитие на бранда и разширяването на продуктовата линия. Ще насочим част от средствата и към подобряване на опаковките, маркетинг и популяризиране на „ЕХ, че вкусно!”, за да достигнем до повече потребители.
- Какво бе чувството да сте част от общността на Smart Lady по време на менторските сесии?
- Да бъда част от общността на Smart Lady ме свърза с изключителни жени, които са лидери в своите области. Менторските сесии бяха много полезни и вдъхновяващи! Получих нови знания и умения, както и подкрепата и съветите на менторите. Другите участници също ми помогнаха да гледам с оптимизъм към бъдещето.
- Как бихте описали най-голямото предимство на участието си в „Менторите БГ”?
- Потопих се в среда, която носи много положителна енергия и още по-голямо желание за развитие. Създадох много контакти и получих директна обратна връзка и насоки от доказани професионалисти и предприемачи. Това е безценно!
- Бихте ли препоръчали програмата на дамите, които желаят да управляват своя компания и защо?
- Абсолютно да! Програмата предлага не само знания и умения, но и подкрепа и вдъхновение. Създава се среда на сътрудничество и взаимопомощ, което е много, много важно за всеки начинаещ предприемач.